مرکز گفتمان انقلاب اسلامی

مرکز گفتمان انقلاب اسلامی

مرکز گفتمان سازمان بسیج دانشجویی از سـال 1395 به منظور بسط گفتمان انقلاب اسـلامی و خـرده گـفـتـمـان‌هـای ذیـل آن شـروع بـه فعالیت نموده است. این وبلاگ به صورت موقت انـتـشـار دهنده محصولات مرکز گفتمان و سایر محتواهای مرتبط با گفتمان انقلاب اسلامی می‌باشد. برای سـفـارش محتوای مورد نـیـازتان در دانـشـگاه به قسمت "تماس با مرکز گفتمان" مراجعه نمایید.

طبقه بندی موضوعی

برای دانلود خلاصه کتاب حیات فکری و سیاسی امامان شیعه(ع) اثر حجت الاسلام رسول جعفریان بر روی عکس زیر کلیک نمایید.

بنابر مقدمه کتاب، هدف این اثر پرداختن به جنبه‌های سیاسی و فکری زندگی ائمه بوده و به احوال شخصی آنان کمتر توجه کرده است. محتوای این کتاب، نخستین بار طی سلسله مقالاتی در مجله «نور علم» انتشار یافت و بعدها به صورت کتابی مستقل درآمد.

مؤلف با نگاه به منابع غالبا کهن تاریخی و نیز منابع دینی تلاش کرده نگاهی نو به زندگی پیشوایان معصوم بیندازد و دیدگاه‌های مشهور شیعه در عصر حاضر درباره ائمه اطهار(ع) را تحلیل و به یکدیگر نزدیک کند.

از ویژگی‌های کتاب سادگی بیان، قابلیت برای تدریس، خلاصه گویی و پرهیز از مباحث کلامی و تأکید برتلاش‌های سیاسی و فرهنگی و تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه‌های مشهور شیعه در عصر حاضر درباره امامان(ع) به مرزهای تحلیل تاریخی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی