مرکز گفتمان انقلاب اسلامی

مرکز گفتمان انقلاب اسلامی

مرکز گفتمان سازمان بسیج دانشجویی از سـال 1395 به منظور بسط گفتمان انقلاب اسـلامی و خـرده گـفـتـمـان‌هـای ذیـل آن شـروع بـه فعالیت نموده است. این وبلاگ به صورت موقت انـتـشـار دهنده محصولات مرکز گفتمان و سایر محتواهای مرتبط با گفتمان انقلاب اسلامی می‌باشد. برای سـفـارش محتوای مورد نـیـازتان در دانـشـگاه به قسمت "تماس با مرکز گفتمان" مراجعه نمایید.

طبقه بندی موضوعی

سال‌های بسیاریست که رهبر معظم انقلاب اسلامی(حفظه الله) نسبت به خطرات و عوارض مدل توسعه هشدار داده‌اند و با تشکیل شورای عالی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت خواستار تهیه الگویی بومی برای ایران شده‌اند.

به عنوان مثال ایشان در جلسه خود با شورای مذکور در تاریخ 1395/02/06 تولید الگوی پیشرفت اسلامی - ایرانی را لازمه‌ی تحقق «تمدن اسلامی» خوانده و در پاسخ به این سؤال که «چرا الگوهای موجود و آزموده‌شده در دنیا نمی‌توانند الگوی مطلوبی برای ما باشند؟»، فرمودند: «الگوهای رایج توسعه، از لحاظ مبانی، غلط و بر پایه‌ی اومانیسم و اصول غیر الهی هستند و از لحاظ آثار و نتایج نیز نتوانسته‌اند وعده‌هایی را که درخصوص ارزش‌هایی نظیر آزادی و عدالت داده بودند، محقق کنند.» ایشان وضعیت نامناسب برخی کشورهای دنبال‌کننده‌ی این الگوها در شاخص‌هایی نظیر بدهی‌های کلان مالی دولت‌ها، بیکاری، فقر و اختلاف طبقاتی شدید را نشانه‌هایی از ناکارآمدی الگوهای رایج خواندند و افزودند: «این جوامع اگرچه پیشرفت‌هایی نیز داشته‌اند اما پیشرفت‌ها تا اعماق آن جوامع نفوذ نکرده و به اخلاق، عدالت، معنویت و امنیت منتهی نشده است؛ بنابراین ما باید الگوی پیشرفت بومی خود را متکی بر مبانی اسلامی و فرهنگ ایرانی، تعریف و ارائه کنیم.»

همچنین معظم له در سال 1386 در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی می‌فرمایند: «امروز در چشم بسیاری از نخبگان ما، بسیاری از کارگزاران ما، مدل پیشرفت صرفاً مدل‌های غربی است؛ توسعه و پیشرفت را باید از روی مدل‌هایی که غربی‌ها برای ما درست کرده‌اند، دنبال و تعقیب کنیم. امروز در چشم کارگزارانِ ما این است و این چیز خطرناکی است؛ چیز غلطی است؛ هم غلط است، خطاست، هم خطرناک است.»

مستند مادرکشی به کارگردانی سهیل کوهانی به یکی از هزاران آسیب مدل‌های رایج توسعه و عوارض متاثر کننده آن در ایران و تاثیر آن بر بحران آب اشاره دارد. امید است مسئولین امر بیش از پیش با جدی گرفتن رهنمودهای مقام معظم رهبری رو به مدل‌های بومی پیشرفت آورند تا بیش از این شاهد چنین فجایع تلخ و باورناپذیری نباشیم!

مشاهده این مستند را به همه‌ی دانشجویان دلسوز و دغدغه‌مند توصیه می‌کنیم.

لینک‌های دانلود مستند مادر کشی:

کیفیت

حجم

لینک

240p

170 مگابایت

دانلود

360p

252 مگابایت

دانلود

480p

372 مگابایت

دانلود

720p

605 مگابایت

دانلود

1080p

1 گیگ بایت

دانلود

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی