مرکز گفتمان انقلاب اسلامی

مرکز گفتمان انقلاب اسلامی

مرکز گفتمان سازمان بسیج دانشجویی از سـال 1395 به منظور بسط گفتمان انقلاب اسـلامی و خـرده گـفـتـمـان‌هـای ذیـل آن شـروع بـه فعالیت نموده است. این وبلاگ به صورت موقت انـتـشـار دهنده محصولات مرکز گفتمان و سایر محتواهای مرتبط با گفتمان انقلاب اسلامی می‌باشد. برای سـفـارش محتوای مورد نـیـازتان در دانـشـگاه به قسمت "تماس با مرکز گفتمان" مراجعه نمایید.

طبقه بندی موضوعی

گزارش منافع و گزینه‌های اسرائیل در سوریه با عنوان اصلی «Israel’s Interests and Options in Syria» به قلم لری هانور «Larry Hanauer» توسط موسسه رند «RAND Corporation‌» در سال ۲۰۱۶ منتشر شده‌است. این مقاله توسط گروهی از مترجمان (محسن محمودی و جواد عرب یارمحمدی) و با نظارت ابوالفضل غیاثوند و ابوالقاسم اسکندری در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری ترجمه شده‌ است.

برای دریافت متن کامل این گزارش اینجا کلیک کنید.

توجه: مرکز گفتمان انقلاب اسلامی این گزارش را تایید یا رد تام نمی‌کند و صرفا جهت اطلاع دانشجویان گرامی از دیدگاه‌های جهانی در وبلاگ قرار داده شده است کمااینکه در مقدمه گزارش نیز آورده شده است «نوشتارها به افکار جهت و افکار به جهان شکل می‌دهند، جهان امروز نیز دربرگیرنده هزاران اندیشکده، مؤسسه مطالعات راهبردی و اتاق‌های فکری است که کارشناسانی و تحلیلگران راهبردی را در خود گرد آورده‌اند و با انتشار گزارش های راهبردی بر افکار سیاستمداران، بخش خصوصی، رسانه‌ها و جوامع تأثیر می‌گذارند، نزدیک به هقت هزار اندیشکده در جهان وجود دارد که مجموعه گسترده‌ای از دانش راهبردی درباره موضوعات مختلفی از محیط زیست تا اقتصاد، روابط بین‌الملل و مسائل نظامی و امنیتی را منتشر می‌کنند، این مؤ سسات همچنین می‌کوشند تا برآوردهای خود از آینده را نیز ارائه کنند و آینده پژوهی یکی از مهم‌ترین اقدامات آن‌هاستآگاهی یافتن از موضوعات مدنظر اندیشکده‌ها و مؤسسات مطالعات راهبردی در جهان یکی از ضرورت‌های تفکر راهبردی در ایران است. تحلیل‌گران و استراتژیست‌های ایرانی برای ارائه تحلیل‌هایی که متضمن تأمین منافع ملی باشد به شناخت گزارش‌های اندیشکده های خارجی نیازمند هستند.»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی