مرکز گفتمان انقلاب اسلامی

مرکز گفتمان انقلاب اسلامی

مرکز گفتمان سازمان بسیج دانشجویی از سـال 1395 به منظور بسط گفتمان انقلاب اسـلامی و خـرده گـفـتـمـان‌هـای ذیـل آن شـروع بـه فعالیت نموده است. این وبلاگ به صورت موقت انـتـشـار دهنده محصولات مرکز گفتمان و سایر محتواهای مرتبط با گفتمان انقلاب اسلامی می‌باشد. برای سـفـارش محتوای مورد نـیـازتان در دانـشـگاه به قسمت "تماس با مرکز گفتمان" مراجعه نمایید.

طبقه بندی موضوعی

اندیشکده آمریکایی رند در نوامبر ۲۰۱۶ گزارشی تفصیلی با عنوان «پی‌آمدهای منطقه‌ای استقلال کردستان» منتشر کرده و در آن به مباحثی راهبردی درباره سه سناریوی متصور برای استقلال کردستان عراق و واکنش‌های کشورهای ایران و ترکیه به این مسأله پرداخته است.

گزارش اندیشکده رند اکنون که موضوع برگزاری همه‌پرسی و استقلال کردستان در جریان است، حاوی ایده‌هایی برای اندیشه‌ورزی راهبردی در قبال این مسأله است. خلاصه این گزارش که توسط مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری تهیه شده، در ادامه برای دانلود قرار داده شده است.

برای دانلود این گزارش اینجا کلیک کنید.

لازم به ذکر است اندیشکده «رند» از جمله مراکز تحقیقاتی و پژوهشی آمریکایی به شمار می‌آید که بر روی قضایا و موضوعاتی که دارای ماهیت نظامی و اطلاعاتی و امنیتی هستند کار می‌کند. به همین دلیل به طور معمول موسسات و دستگا‌ه‌های نظامی آمریکا برای کمک به ارتش این کشور در نحوه و چگونگی تعامل با چالش‌های امنیتی و اطلاعاتی که با آن مواجه است از این اندیشکده کمک می‌گیرند. رابطه تنگاتنگ اندیشکده رند و وزارت دفاع آمریکا به دلیل اشراف این اندیشکده بر سه دایره ذکر شده و حوزه تحقیقاتی شکل گرفته است. مشتری تحقیقات و پژوهش‌های اندیشکده رند تنها دستگاه نظامی آمریکا و دستگاه‌های نظامی وابسته به آن نیست بلکه اکثر دستگاه‌های رسمی و حکومتی آمریکا نیز از تحقیقات و پژوهش‌های این اندیشکده استفاده می‌کننداندیشکده رند درحال حاضر صرف نظر از انجام تحقیقات برای مراکز نظامی و امنیتی آمریکایی تحقیقاتی نظامی و امنیتی برای دیگر کشورها از جمله کشورهای اروپایی نیز انجام می‌دهد. خلاصه سخن آن که باید به تحقیقات و پژوهش‌های صورت گرفته توسط این اندیشکده با دقت و احتیاط بسیار برخورد و تعامل کرد، چراکه رابطه بسیار عمیق و گسترده‌ای میان این اندیشکده و دستگاه‌های حکومتی آمریکا وجود دارد. دلیل قرار دادن گزارش‌های این اندیشکده در وبلاگ مرکز گفتمان انقلاب اسلامی همین است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی